Goede voorbereiding is de sleutel naar succes

Een goed ingerichte website analyse vergt voorbereiding. Zo zullen doelen van de website vooraf gedefinieerd moeten worden. Voorkom dat je onnodig data analyseert die er niet toe doet. Overzicht is de sleutel tot data interpretatie en acteren.

Nieuwsbrieven laten opmaken

Werkwijze website analyse

Netrespons hanteert de volgende werkwijze

  1. Strategie en doelbepaling
  2. Google Analytics inrichten
  3. Activeren en testen
  4. Meten, controleren en bijstellen

1. Strategie en doelbepaling

Wat wil je met je website bereiken? Wat zijn doelpagina’s? Deze en andere vragen zullen beantwoord moeten worden om Google Analytics efficiënt in te richten.  Nadat de vragen beantwoord zijn, zal Netrespons de Google Analytics inrichting voorstellen. Ga je hiermee akkoord? Dan zal Google Analytics volgens dit voorstel worden ingericht.

2. Google Analytics inrichten

Zodra duidelijk is wat er gemeten moet worden, zal Google Analytics worden ingericht. Doelpagina’s worden ingesteld. De overzichtpagina (dashboard) met de statistieken die voor jouw website van toepassing zijn en de nodige configuraties. Heb je al Google Analytics? Dan zal Netrespons om je toegangsgegevens vragen. Wanneer je nog geen gebruik maakt van Google Analytics dan zal er een account worden aangemaakt.

3. Activeren en testen

Alles klaar? Google Analytics wordt geactiveerd en getest. Er wordt gecontroleerd of de data juist wordt gemeten en getoond.

4. Meten, controleren en bijstellen

Vanaf nu kan je zelf Google Analytics bijhouden. Per email worden rapportages automatisch naar je e-mailadres gestuurd. Zo weet je zeker dat je niet vergeet je website statistieken in de gaten te houden. Ook zal Netrespons periodiek de gegevens bekijken en zal, indien nodig, suggesties doen. Het is dus altijd mogelijk om in de toekomst de inrichting van Google Analytics bij te stellen.

Menu