Nieuwsbrieven verzenden

Blijf in contact met je doelgroep door nieuwsbrieven

Je wilt het lijntje met je prospects en klanten kort houden? Dan is E-mailmarketing uiterst effectief. Door op gezette tijden nieuwsbrieven te verzenden informeer je geïnteresseerden over nieuws, tips en productaanbod. Je voorkomt dat jouw merk vergeten wordt.

Misschien wel het grootste voordeel van nieuwsbrieven verzenden is dat ontvangers heel bewust hebben aangegeven dat ze op de hoogte willen blijven van jouw organisatie. Bouw je e-mailbestand uit en verzeker je van een warm en blijven contact met een doelgroep die ‘hot’ is.

E-mailmarketing uitbesteden
Nieuwsbrieven verzenden uitbesteden

Hoe wij kunnen helpen met e-mailmarketing

Voordat je begint met nieuwsbrieven verzenden, zal je moeten beschikken over een adressenbestand. Wij helpen je bij het verzamelen van relevante e-mailadressen en richten de nieuwsbriefapplicatie gesegmenteerd in. Samen bepalen we de strategie en de nieuwsbrief-formats die nodig zijn om dat doel te bereiken. Hoe vaak? Met welke informatie? En hoe blijven we optimaliseren.

  1. E-mailmarketing strategie
  2. Gesegmenteerde inrichting e-mailapplicatie
  3. Contentcreatie en verzending
  4. Optimalisatie
  5. E-mailmarketing automation

Voordelen van e-mailmarketing

  • Het is goedkoop
  • Het effect is zeer goed meetbaar
  • Zeer effectief mits goed wordt toegepast

Soms wordt er gesuggereerd dat e-mailmarketing zijn beste tijd gehad heeft. Niets is minder waar. Uit recente onderzoeken blijkt dat e-mailmarketing nog steeds zeer effectief is. Om e-mailmarketing te laten slagen dien je wel een aantal richtlijnen in acht te nemen.

Richtlijnen voor succesvolle e-mailmarketing

  • Mail alleen diegene die daar toestemming voor hebben gegeven. Voorkom spam!
  • Maak je e-mailbericht responsive. E-mail worden steeds vaker gelezen op mobiele apparaten
  • Houdt je berichten kort. Te lange e-mails worden nauwelijks gelezen
  • Gebruik een aantrekkelijke subjectregel
  • Voorkom te veel afbeeldingen. Deze worden standaard niet geladen

E-mailmarketing uitbesteden?

Netrespons verzorgt eenvoudige e-mailcampagnes. Dit betekent:

  1. Verzamelen van e-mailadressen via website
  2. Opmaken responsive nieuwsbrief
  3.  Plaatsen van content
  4. Versturen van de nieuwsbrief
  5. Meten en analyseren

Meer weten over e-mailmarketing uitbesteden? Ga naar: responsive nieuwsbrieven

MailChimp gebruiken voor e-mailmarketing

Voor het verzamelen, opmaken en versturen van de nieuwsbrief gebruikt Netrespons het bekende e-mailprogramma MailChimp. MailChimp is volledig integreerbaar met de meest gebruikte Content Management Systemen, waaronder WordPress. De afhandeling van in- en uitschrijvingen op de maillijst gebeurt volledig automatisch.

e-mailmarketing mailchimp
Netrespons gebruikt MailChimp om nieuwsbrieven te versturen.

MailChimp is gratis te gebruiken tot een maximum van 12.000 e-mails versturen per maand en/of 2.000 e-mailabonnees.

Menu
×

Powered by WhatsApp Chat

× Hoe kan ik je helpen?