Contentcreatie

Bouw, bind en beweeg je publiek met contentcreatie

Content is een ruim begrip. Want alles wat je op internet leest en bekijkt is content. Het is de boodschap en het beeld die bepalen of de content uiteindelijk waardevol is. Wij helpen je kiezen bij de vorm, onderwerp en tone of voice.

Bij ons staat het doel van contentcreatie voorop. Daarom doen we voorafgaand aan het maken van content een intake. Wie is de doelgroep? En wat willen we bereiken? Dit is geen ingewikkeld proces, maar wel een handvat om consistent content te creëren.

  • Tips en tricks
  • E-books / handleidingen
  • Interviews

Waarom contentcreatie

De kunst van effectieve contentcreatie is een boodschap vertellen die de aandacht krijgt en blijft hangen. Dit geldt niet alleen voor eigen webteksten, maar ook voor blogs, opinies en artikelen op publieke websites. Daarom maken wij content waarbij we jouw doelgroep centraal stellen en zo betrokkenheid creëren voor jouw merk.

Contentcreatie biedt verschillende mogelijkheden om deze doelen te realiseren. Van goed vindbare webpagina’s tot nieuwsbrieven die graag door anderen gelezen en gedeeld worden.

Van contentcreatie naar contentdistributie

Zodra we de content hebben gemaakt, plaatsen we het op plekken waar de doelgroep komt. Dit kan de eigen website zijn, een vaksite of natuurlijk ook op social media. Content distributie noemen we dat. Lees welke kanalen we inzetten om effectief content te distribueren?

Het doel van contentcreatie

Content laat je maken met een reden. Je wilt dat bezoekers van je website actuele en juiste productinformatie te zien krijgen. De nieuwsbrief moet klanten inspireren en helpen bij het beter gebruiken van een product. Kortom, content creatie heeft een doel: nieuwe klanten werven en bestaande klanten behouden.

Content creatie biedt verschillende mogelijkheden om deze doelen te realiseren. Van goed vindbare webpagina’s tot nieuwsbrieven die graag door anderen gelezen en gedeeld worden.

Voorbeeld van contentcreatie

Hoe contentcreatie doelgericht in te zetten

Een onderneming in ledverlichting wil haar vaste klanten aanzetten tot een beter gebruik van de producten. Hiervoor heeft zij content laten ontwikkelen dat klanten inspireert met sfeerimpressies, maar ook stimuleert tot een beter gebruik door montage-instructies. De content wordt gepubliceerd op de website, in nieuwsbrieven en op sociale media. Uiteindelijk zijn de klanten zo enthousiast dat ze niet alleen klant blijven, maar ook aanbevelen bij anderen

Voordelen van content creatie:

  • Trouwe klanten
  • Meer aanbevelingen
  • Beter vindbaar in zoekmachines

Ook contentcreatie inzetten?

Neem contact op en we vertellen je meer over de mogelijkheden.
Velden gemarkeerd met * zijn verplicht

Menu