A/B Testen

Verbeter je conversies met A/B Testen

Met je website wil je verschillende doelen bereiken. Je wilt je bezoekers laten inschrijven op de nieuwsbrief, een aanvraag of aankoop laten doen. Hiervoor heb je een webpagina ingericht met overtuigende teksten en afbeeldingen. Zijn dit ook de meest overtuigende teksten? Of kan het beter? Met Google contentexperimenten kan je verschillende varianten van een webpagina testen.

Testen van verschillende webpagina's met Google contentexperimenten

Experimenteer, analyseer en verbeter je conversies

Google contentexperimenten biedt de mogelijkheid om meerdere varianten van de originele webpagina te tonen. Zo kan je analyseren welke variant de hoogste conversie heeft.

Een voorbeeld van Google contentexperimenten
Stel, je wilt dat jouw bezoekers het aanvraagformulier invullen. Hiervoor heb je een pagina met een formulier gemaakt. Om een contentexperiment uit te voeren, maak je twee varianten van deze pagina. Één met minder invoervelden en één met dezelfde invoervelden, maar met extra uitleg.

Wanneer je Google contentexperimenten activeert, krijgen bezoekers afzonderlijk van elkaar de verschillende varianten te zien. Met Google Analytics kan je achterhalen welk formulier de meeste aanvragen genereert.

Uitleg Google contentexperimenten (video)

Bekijk de onderstaande video waarin Google contentexperimenten wordt uitgelegd.

A/B testen en Multivariate testen

Contentexperimenten werkt iets anders dan de meer bekende A/B testen en multivariate testen. Contentexperimenten werkt volgens het A/B/N-model. Je test niet slechts twee versies van een pagina (A/B-testen), of verschillende combinaties van componenten op één enkele pagina, zoals bij multivariate-tests. Met Google contentexperimenten kan je tot tien verschillende varianten van één pagina testen die elk via een afzonderlijke url aan bezoekers worden getoond.

Voordelen van Google contentexperimenten

  • Tot 10 varianten van een webpagina maken
  • Eigen SEO geoptimaliseerde url
  • Volledige integratie met Google Analytics

Google contentexperimenten laten inrichten

Netrespons helpt bij het opzetten van je contentexperiment:

  • Bedenken en opzetten van je contentexperiment
  • Aanmaken of hulp bieden bij variantwebpagina’s
  • Implementeren van de code en koppelen met Google Analytics
  • Analyseren en adviseren van het contentexperiment

Wil je meer weten over Google contentexperimenten? Kijk op de supportpagina van Google.

× Hoe kan ik je helpen?