Contentmarketing

Contentmarketing is misschien wel de meest effectieve manier om aandacht te krijgen. En te houden.

Content is het bindmiddel met jouw publiek. Want verhalen die boeiend en leerzaam zijn vallen op en laten het goede gevoel achter bij de lezer of kijker. De kans dat je als bedrijf onthouden wordt is hierdoor vele malen groter. Dus geen eenzijdige verkooppraatjes of borstklopperij meer, maar content dat boeit. En bindt.

Contentmarketing bezorgt relevante en waardevolle content aan de doelgroep en versterkt het imago van de organisatie.

Wij helpen je:

  • bij het bepalen van passende thema’s en onderwerpen,
  • creëren van content,
  • het kiezen van contentvormen (tekst, video, podcasts) en
  • met het distribueren van de content.
Delen door content distributie

Laat contentmarketing uitbesteden

Knap geschreven artikelen over thema’s en onderwerpen die passen bij jouw organisatie. Verrijkt met afbeeldingen passend bij de huisstijl. De artikelen worden geplaatst op relevante websites en sociale media. Maar ook webteksten laat je door ons schrijven. Meer weten over de mogelijkheden van contentmarketing?

Contentmarketing vanuit 3 perspectieven

Met alle content die we maken houden we rekening met 3 perspectieven.

  1. Organisatie (identiteit en doelstellingen)
  2. Bezoekers (leesbaarheid en betrokkenheid)
  3. Zoekmachines (vindbaarheid)

1. Organisatie

Of het nu om teksten, afbeeldingen of video’s gaat, alle content zal in lijn moeten zijn met de identiteit van de organisatie. Dit zorgt voor herkenbaarheid. Verder toetsen we de content aan de doelstellingen. Wat draagt de content bij aan de marketingdoelstellingen? Waarom doen we het?

2. Bezoekers

Content schrijven we voor de lezer. Meestal bezoekers van de website. Daarom zorgen we dat de content aansluit bij het taalgebruik, kennisniveau en interesse van bezoekers. Omdat mensen van elkaar verschillen, hanteren we buyer persona’s om de content op een consistente manier af te stemmen op de doelgroep.

3. Zoekmachines

In bijna alle gevallen zorgen we dat content vindbaar wordt gemaakt. Ook afbeeldingen en video’s want ook daar wordt op gezocht. Dus niet alleen tekst. Op deze manier word je website zo breed mogelijk en relevant vindbaar gemaakt.

Effectief omgaan met je content marketing vergt inspanning, tijd en kennis. Om met content marketing vindbaar te worden in zoekmachines zal er maandelijks, of zelfs wekelijks, een artikel geschreven en gepubliceerd moeten worden. De content die je plaatst moet aansluiten bij jouw merk, dienst en product. Maar bovenal bij je doelgroep. Geen tijd of kennis? Ontspan en laat je contentmarketing uitbesteden.

Nieuwe berichten, video’s en downloads laten zien dat de website netjes wordt onderhouden. Dat vinden niet alleen je terugkerende bezoekers fijn, maar ook de zoekmachines: je website wordt gevonden!

Waarom beginnen met content marketing?

Content bindt en wordt gevonden. Weet je waardevolle content te schrijven voor je publiek, dan zullen ze gegarandeerd terugkeren. Bouw de band met je klanten verder uit. Laat ze inschrijven op de nieuwsbrief en via social media.

Met content bouw je verder aan de band die je hebt met je klanten en publiek. Jouw publiek leest graag waardevolle content. Het is een reden om vaker de website te bezoeken.

  1. Binding met je publiek
  2. Je merk onder de aandacht
  3. Word beter gevonden
  4. Ontvang feedback

Effectief omgaan met je content marketing vergt inspanning, tijd en kennis. Om met content marketing vindbaar te worden in zoekmachines zal er maandelijks, of zelfs wekelijks, een artikel geschreven en gepubliceerd moeten worden. De content die je plaatst moet aansluiten bij jouw merk, dienst en product. Maar bovenal bij je doelgroep. Geen tijd of kennis? Ontspan en laat je contentmarketing uitbesteden.

Wat is SEO content marketing?

Content marketing betekent dat je unieke en relevante content creëert en publiceert over onderwerpen die gerelateerd zijn aan jouw merk, product of dienst. Het doel is dat jouw artikelen onder de aandacht komen bij jouw doelgroep via zoekmachines, social media en websites die jouw artikel overnemen. Dit levert meer kwalitatief bezoek op, beter imago en uiteindelijk meer contactmomenten.

Hoe bereik je je publiek met contentmarketing

Bij contentmarketing draait het allemaal om het creëren van waardevolle content die we distribueren via social media, nieuwsbrieven en websites van anderen. De kwaliteit van de content en de inkomende links maken jouw website vindbaar in zoekmachines.

  • Doelen stellen

  • Publiek bepalen

  • Content creatie

  • Content distributie

  • Content analyse

Waarom contentmarketing uitbesteden?

Ben jij een goede tekstschrijver? Heb je ruime kennis van SEO (zoekmachine optimalisatie) en social media? Heb je zeeën van tijd? Dan hoef je content marketing niet uit te besteden. Zo niet? Lees de voordelen om content marketing uit te besteden:

  • Wekelijkse plaatsing van waardevolle artikelen
  • Artikelen zorgen voor vindbaarheid en bezoekers via zoekmachines
  • Publicatie via social media
  • Maandelijkse rapportage vanuit Google Analytics

Content marketing uitbesteden?

Heb je moeite met het schrijven van artikelen? Wil je een Infographic laten maken? Netrespons helpt. Neem vrijblijvend contact op om te weten wat Netrespons kan doen.

Aanpak uitbesteden content marketing

Netrespons gebruikt een gefaseerde aanpak om je te helpen met content marketing.

1. Definiëren van je content marketing strategie

De term “strategie” klinkt in dit geval wat overbeladen. Uiteraard kan je de definitiefase zo groot of klein maken als jezelf wenst. Minimaal dien je over de volgende onderwerpen na te denken om ze vervolgens te definiëren: doel(stelling), doelgroep, tone-of-voice, frequentie van publiceren en middelen.

2. Creëren van unieke, relevante en waardevolle content

Het creëren van content kan in vele gedaanten. Samen bepalen we of jouw content bestaat uit nieuws, een visie of een ervaringen die je wilt delen. Een Infographic kan ook. Belangrijk is dat jouw doelgroep dit als boeiende content ervaart. De content wordt SEO vriendelijke geschreven en aangevuld met afbeeldingen.

3. Publiceren van je content

De content wordt geplaatst op je website of blog. Deze nieuwe bron van informatie zal geïndexeerd worden door zoekmachines en zorgt voor nieuwe bezoekers. Indien gewenst kan de content worden geplaatst in nieuwsbrieven, websites van derden en op social media.

4. Je content laten delen

Dit is iets wat je niet zelf in de hand hebt, maar wel kunt faciliteren. Zorg dat bij jouw  publicaties de mogelijkheid bestaat om te delen (“sharen”). Maak je content dermate boeiend en uniek dat andere het de moeite waard vinden om te delen. In de praktijk blijkt dat Infographics zeer goed gedeeld worden.

5. Analyseren met Google Analytics

Netrespons analyseert de bezoekers die via content marketing op de website komen en toets ze aan de eerder gedefinieerde content marketing strategie. Welke content zorgt voor de hoogste conversies (aanvragen, aankopen)? Indien nodig wordt de content marketing strategie aangepast.

Weetjes contentmarketing

Wist je dat…

  • 61% van de consumenten meer vertrouwen heeft bij een organisatie die eigen content publiceert
  • Bijna 3 op de 10 consumenten een organisatie leert kennen door content. En niet via advertenties
  • 90% van de consumenten eigen content als zeer nuttig beschouwt
  • 68% tijd besteed aan content van een organisatie waar ze interesse in hebben
  • 78% gelooft dat organisaties die aan content marketing doen, een band willen opbouwen met hun lezerspubliek.

(bron: outboundengine.com)

Tips contentmarketing

Waar moet content marketing aan voldoen?

  • Artikelen dien je met regelmaat te publiceren
  • De content is uniek
  • Het artikel bevat toegevoegde waarde voor je doelgroep
  • Het artikel nodigt uit om te delen

Contentmarketing 2018: de voordelen

Wat zijn de voordelen van content marketing? Met relatief lage kosten en inspanning kan je jouw website zeer breed onder de aandacht brengen van jouw doelgroep.

  • Opbouwen van langetermijnrelatie met je doelgroep
  • Jouw hoogwaardige content wordt gedeeld op internet (bv. social media)
  • Zeer geschikt voor breed vindbaar zijn in zoekmachines (long tail zoekwoorden)
  • Levert kwalitatief beter bezoek op
  • Mogelijkheid tot discussie (intervisie) met je doelgroep
Menu