3 tips over contentmarketing: positionering, propositie en personalisatie

Deze zomer was ik in de kleinste onafhankelijke staat ter wereld. Waar ze zelfs hun eigen postsysteem hebben. Hoe inventief, onderscheidend en servicegericht is dat wel niet? Toen ik rondliep op het Sint-Pietersplein was het extreem rustig vanwege de corona-crisis, ook omdat de paus die dag geen toespraak gaf. Voor mij volop inspiratie door de rijke cultuur en het mooie weer en een picobello bruggetje naar 3 content marketing tips.

Contentmarketing tip 1: Positionering

Laat zien hoe jouw bedrijf of organisatie zich onderscheidt van de concurrentie. Werk dit uit in diverse verhaallijnen die vervolgens in nieuwsberichten, blogs, story’s of vlogs hierover vertellen. Het totaal van deze content creaties maakt duidelijk waar het merk of de organisatie voor staat. Op deze manier creëer je een TOMI (Top of Mind) positie bij (potentiële) klanten, bezoekers of partners.

Contentmarketing tip 2: Propositie

Een propositie komt voort uit de positionering. Het is één reden of uitspraak die jouw merk uniek maakt. Als je die al hebt, bijv. “smelt in je mond, niet in de hand”, werk dit dan uit in allerlei vormen van content die dit bevestigen. Vergeet niet om bij je berichten een passende call to action toe te voegen. Want je wilt bezoekers van je website of social mediakanalen graag verleiden om door te klikken of contact met je op te nemen, toch?

Contentmarketing tip 3: Personalisatie

Een tip die niet mag ontbreken is om de boodschap van je organisatie te laten vertellen door anderen dan de marketing of communicatie afdeling. Betrek je gebruikers, klanten, leveranciers en medewerkers en laat hen schitteren door als ambassadeur op te treden. Een strakke aansturing is wel noodzakelijk, mogelijk zelfs met een cursus vloggen ter voorbereiding. En maak het hen makkelijk: doe een interview of stuur alvast vragen per email toe, zodat er niet ter plekke hoeft te worden nagedacht. Ennuh, vergeet niet ook om toestemming vast te leggen voor het gebruik van foto’s en/of logo’s. Dat voorkomt problemen in de toekomst.

Wil je meer impact bereiken met content marketing voor jouw bedrijf of organisatie? Neem dan contact op met NetRespons. Wij helpen je graag.

Menu
× Hoe kan ik je helpen?